Світовий ринок авіаперевезень виріс більш, ніж на 6% за минулий рік, зазначаться у звіті Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA). Втім, Україна не змогла скористатися цим зростанням.
За останні 10 років середньорічний темп зростання авіаперевезень складає 5,5%. У минулому році він взагалі перевищив 6%. “Високий попит на авіаперевезення дозволили досягти дуже високих фінансових показників на тлі ослаблення світової економічної ситуації. Але, навіть зі збільшенням попиту, споживачі виграли від нижчих тарифів на квитки. Оскільки порівняно з 2014 роком вони знизилися”, — заявив генеральний директор ІАТА Тоні Тайлер. За даними асоціації ціни на квитки в минулому році впали в середньому на 5%. Це дозволило збільшити коефіцієнт завантаження літаків до рекордних 80%.
У 2016 році асоціація очікує, що сукупний прибуток авіакомпаній складе близько $36 млрд. У минулому році показник був на рівні $33 млрд, що було майже в два рази вище, ніж у 2014 році ($17,3 млрд).
За минулий рік Україні перевезення пасажирів впали майже на 3% (6,3 млн чоловік), в порівнянні з 2014 роком (6,5 млн), говориться в заяві Міністерства інфраструктури. Падіння попиту в Державіаслужбі пояснюють припиненням повітряного сполучення між Україною і Росією з 25 жовтня 2015 року і війною.
При цьому ціни на квитки в Україні продовжують рости. Президент “Міжнародних авіаліній України” Юрій Мірошников пов’язує це з девальвацією гривні і з тим, що 60-70% ціни квитка прив’язана до долара.
В Україні на один і той самий рейс ціна на квиток може різнитися в рази, відзначає експерт у сфері транспорту Олександр Кава. Авіакомпанії аналізують історичний попит на рейс і динаміку купівлі квитків, а після цього підвищують вартість квитків. “Це все робиться для того, щоб максимізувати прибуток”, – констатує Кава.
Втім, українські авіакомпанії намагаються зламати тенденцію падіння продажів за рахунок відкриття нових ліній і збільшення частоти польотів. “За низкою напрямків в Україні міжнародні авіакомпанії в 2016 році планують збільшити частоту перельотів і повернуться на певні лінії. Наприклад, на рейс Одеса-Прага повертаються чеські авіалінії”, — розповідає партнер юридичної фірми «Анте» Андрій Гук (обслуговує міжнародні авіакомпанії).
Нагадаємо, що державна авіаційна служба надала 28 січня українським авіаперевізникам можливість використання нових повітряних напрямків. У 2016 році додадуться напрямку з Києва до Іспанії, на Кіпр, Азербайджан, з Одеси до Греції та Німеччини, а також з Дніпропетровська до Польщі.
При цьому українські авіакомпанії повинні стати більш гнучкими у своїх пропозиціях. “Потрібно запроваджувати різні акції і промо тарифи для залучення пасажирів. Без цього чекати на зростання продажів не доводиться”, — каже Гук.