Залежно від аеропорту ця складова може досягати від 10 до 15% в тарифі на повітряне перевезення. У Європі, за рахунок лібералізації ринку наземного обслуговування в аеропортах, ця послуга подешевшала на 10-20%, а кількість незалежних обслуговуючих компаній помітно зросла.
Подібні спроби робляться і в Україні. Нещодавно Державіаслужба винесла на громадське обговорення відповідний документ. Однак запропонований проект учасники ринку розкритикували, зазначивши, що він суперечить Директиві ЄС з цілої низки пунктів, а головне, не вирішує основну задачу – мінімізувати роль аеропорту в допуску на ринок наземного обслуговування.
Зараз є конфлікт інтересів: аеропорт є власником терміналів, перону та іншої інфраструктури, необхідної для надання послуг наземного обслуговування. Тому він не зацікавлений в допуску на свою територію конкурентів.
Нагадаємо, нещодавно Державіаслужба виклала у відкритий доступ повний список призначень на маршрути, які на видані українським авіакомпаніям на поточний момент.