Експерт запропонував запобіжники проти корупції та зриву крупних поставок палива для залізниці та армії

Експерт запропонував запобіжники проти корупції та зриву крупних поставок палива для залізниці та армії

Державні замовники мають кілька важелів впливу, які дозволяють робити закупівлі палива більш захищеними від корупційних та ненадійних постачальників. Про це пише керівник «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.

Експерт вважає правильним формульне ціноутворення, коли ціна на бензин встановлюється автоматично, виходячи з міжнародних котирувань дизпалива, курсу валют, ставок податків і т.д. Фактично суперечка (торг) між постачальниками зводиться до того, у кого з них кращі умови по залученню фінансування і менші апетити. За формулою ціна була б відносно стабільною, і «Укрзалізниці» не довелося б неодноразово підвищувати ціни слідом за кон’юнктурним зростанням цін на внутрішньому ринку і в підсумку чимало переплатити. Залишається потужна роль людського фактора, який неминуче створює ризик корупції.

«Саме час уточнити дуже цікавий момент: перегляд цін відбувається на основі довідок підприємства «Держзовнішінформ», яке, будучи надмірно клієнтоорієнтованою організацією, при видачі подібних довідок тяжіє до максимальних значень. (Мабуть, неспроста ця організація з орбіти Мінекономрозвитку фігурувала в переліку названих Абромавічус підприємств, до яких тягнулися руки корупціонерів). По суті, багатомільйонні суми «Укрзалізниці» до сих пір залежать від довідки клерка у держлавочці під назвою «Держзовнішінформ», – пише Куюн.

Наразі формульне ціноутворення на тендерах «Укрзалізниці» було заблоковано через скарги постачальників до АМКУ, які вважають саме цей принцип потенційно корупційним .

Ще одну проблему виявили електронний редукціон Міністерства оборони, проведений у лютому на площадці ProZorro. Невідома на ринку компанія запропонувала найнижчу ціну, однак вже після торгів повідомила, що не може виконати весь обсяг замовлення. Друга за дешевизною фірма «Трейд коммодіті» заявила, що зможе поставити весь необхідний обсяг, однак канали поставок в Україну не є підтвердженими.

Аби уникнути таких ситуацій замовники можуть вимагати від учасників тендерів заставу до 3% від очікуваної вартості тендеру.

«Заставу ти втрачаєш, якщо відмовляєшся від своєї пропозиції. Постачальник має знати, що ризикує не тільки репутацією, а й грішми. Не завадить і друга застава, банківська, яка автоматично йтиме в Міноборони у разі, якщо постачальник не виконує контракту на поставку палива», – вважає Куюн.

Время публикации: 06.03.2016 23:55
По материалам: nashigroshi.org
Лента новостей
При копировании материалов прямая открытая для поисковых систем гиперссылка на mediahouse.com.ua обязательна.