Бізнес або хобі: як музика перетворила Адель на мільйонерку

Бізнес або хобі: як музика перетворила Адель на мільйонерку

Якісна музика для найрізноманітнішої аудиторії та нестандартна бізнес-стратегія перетворюють британську співачку Адель на світову поп-зірку №1 з неймовірною кількістю переглядів на YouTube.

На чорно-білому екрані — світловолоса жінка в сонцезахисних окулярах. В її руках застаріла модель мобільного телефону-розкладачки. Зачинивши його після невдалого дзвінка, вона заходить в давно залишений мешканцями будинок і стягує з меблів пилові чохли.

Це відео Адель Лорі Блу Едкінс, або просто Адель — 27‑річної британської співачки, в резюме якої десятки нагород і кілька записів у Книзі рекордів Гіннесса. Через кілька секунд екранного часу вона виконає пісню Hello, першу новинку після чотирирічного творчого штилю. Композиція стала початком її тріумфального повернення у світовий шоу-бізнес.

Кінематографічний кліп на цю пісню, режисером якого став володар премій Каннського та Венеційського кінофестивалів Ксав'є Долан, з'явився на YouTube 22 жовтня 2015 року. За добу в Адель вже був черговий рекорд — ніколи раніше музичне відео не збирало 23 млн переглядів у перший день після появи. За три місяці цифра на лічильнику переглядів ролика перевалила позначку в неймовірний 1 млрд. Випущений наприкінці листопада альбом 25 став найпродаванішою платівкою минулого року.

"Це єдина поп-зірка, яку ви можете слухати разом зі своєю бабусею",— пояснює успіх нової роботи Адель Сем Ланскі з американського тижневика Time. Авторитетне видання винесло фотографію виконавиці на обкладинку останнього номера у 2015‑му і назвало Адель значущою особистістю світової культури, здатною змінити вигляд музичної індустрії.

Попередній альбом виконавиці під назвою 21 вийшов 2011‑гоі розійшовся тиражем у 30 млн копій в усьому світі. Тоді Адель також стала першою виконавицею з часів культових співвітчизників The Beatles, якій вдалося одночасно потрапити в першу п'ятірку альбомного чарту та чарту синглів.

У нової роботи молодої британки є всі шанси перевершити успіх попередника. Відразу після виходу 25 посів горішні рядки у рейтингах продажів 30 країн світу. До кінця року американські шанувальники розкупили понад 8 млн примірників платівки. В епоху, коли за музику платити не прийнято, а фізичні носії і поготів перетворилися на анахронізм, подібні цифри експерти порівнюють з дивом.

“Ви щасливчик, якщо одного разу побачите єдинорога. Але шанси зустріти єдинорога вдруге надзвичайно малі",— обережно прогнозує подальший комерційний успіх Адель її продюсер і співавтор Райан Теддер. Хоча фахівці впевнені: унікальність звучання музики британки та її нестандартна бізнес-стратегія дозволять Адель ще не раз здивувати світ.

Надто особисте

В інтерв'ю 2011 року американський журналіст попросив Адель уявити, як виглядало б її життя, якби у неї були щасливі стосунки. "Не було б музики",— пожартувала тоді співачка і припустила, що шанувальники благали б її розлучитися. Адже саме болісний розрив був тоді її головним джерелом натхнення.

Чотири роки потому британка виховує трирічного сина і живе з його батьком, керівником благодійного фонду Саймоном Конецкі. Хоча стабільність і добробут не завадили їй написати півтора десятка нових пісень, що склали альбом 25.

"Мені хочеться, щоб моя дитина побачила свою матусю, яка робить належну справу і знову стала босом",— розповідає Адель про те, що змусило її взятися за роботу. Якщо гучну платівку 21 сама виконавиця характеризує як запис про розставання, то новий творчий виплід називає власним способом осмислити дорослішання і швидкоплинність часу.

Пісні, що звучать в плеєрах у всьому світу, народжувалися важко. Виконавиця згадує, що після виходу платівки-рекордсмена не планувала повертатися до музики. Вона зосередилася на сім'ї та вихованні сина Анджело, чиє ім'я навіть витатуювала на кисті.

Адель зізнається, що страху перед популярністю сприяв трагічний приклад смерті Емі Вайнхаус, яка не впоралася з успіхом і зловживала наркотиками. Щоб уберегти себе від надмірної уваги, Адель відмовилася також від активності в соціальних мережах. На публіці з'являлася у виняткових випадках. Наприклад, щоб отримати 2013‑го "Оскар" за пісню Skyfall, написану для фільму про Джеймса Бонда.

Утім, шукати натхнення в щасливому житті виявилося непросто. На шляху до фінального продукту вона провела кілька безрезультатних студійних сесій з музикантами. Низку композицій про материнство, яких стало б на альбом, забракували колеги, вважаючи їх негідним рівня виконавиці. На створення пісні Hello, що відкрила тепер нову платівку, пішло півроку.

Проти системи

Адель сумнівалася в нових композиціях навіть тоді, коли платівка була майже готова. Її вихід довго відкладали. А коли дата релізу була визначена, у пресі з'явилася незвичайна заява співачки. Виявилося, що альбом не буде доступний для прослуховування онлайн на популярних сервісах Spotify і Apple Music.

Виконавиця, чия кар'єра почалася завдяки популярному свого часу ресурсу вільного доступу до музики MySpace, категорично відмовилася від актуальних сьогодні способів розповсюдження записів. Стрімінг, тобто програвання музики без можливості завантаження, приносить ринку п'яту частину доходів. Тому такий крок співачки експерти розцінюють як справжній бунт проти законів індустрії.

"Музика має бути подією",— переконана Адель. Утім, крім емоцій диски приносять чималі гроші. А от стрімінг, навпаки, невигідний саме для музикантів. За кожне прослуховування треку на популярних сервісах артист отримує менше цента. Адель, чиї статки напередодні виходу альбому видання Forbes оцінило у $74 млн, не змогла примиритися з такою мізерною оплатою своєї праці.

Розрахунок співачки та її команди виправдав себе. Після чотирьох років очікування прихильники кинулися розкуповувати платівки. Колеги з вищого ешелону поп-музики стали відкладати власні релізи, щоб уникнути суперництва з британкою. Так, зірка r'n'b Ріанна перенесла дату виходу своєї чергової платівки Anti з листопада 2015‑го на 2016‑й.

Адель не зважає на правила ринку, відзначають фахівці. Отримавши за попередній альбом кілька десятків нагород, зокрема сім статуеток Греммі, вона вирішила не випускати 25 в строки, необхідні для участі у змаганні за Греммі-2016.

Її музику порівнюють з кращими зразками попу й соулу. Одного разу впливове американське видання Rolling Stone вже поставило її альбом 21 на шосте місце у своєму рейтингу 50 кращих записів усіх часів. Свіжу роботу 25 це ж видання помістило на другу сходинку серед найкращих альбомів 2015‑го.

Незважаючи на запаморочливі успіхи, Адель називає музику лише своїм хобі і заразом підігріває інтерес до майбутнього туру, натякаючи, що він може стати останнім. Адже вона планує бути поруч із сином, коли він піде до школи.

Причину приголомшливого зльоту співачки Ланскі з американського Time бачить у її універсальності: музика Адель велична, піднесена та близька слухачам різного віку.

"В той час як її сучасники прагнуть бути схожими один на одного і намагаються передбачити нові тренди, Адель робить щось протилежне — вона звучить, як минуле",— резюмує Ланскі.

Время публикации: 30.01.2016 13:15
По материалам: nv.ua
Лента новостей
При копировании материалов прямая открытая для поисковых систем гиперссылка на mediahouse.com.ua обязательна.